اندیشه و قلم

وبگاه شخصی حسن امجدیان

اندیشه و قلم

وبگاه شخصی حسن امجدیان

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ق.ظ

تصویب جرم سیاسی باعث هجمه غرب خواهد شد.


مجلس شورای اسلامی

در گفت‌وگو با تسنیم مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: پژوهشگر حقوق عمومی با بیان اینکه کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس باید با اقدامامی شایسته نمایندگان را قانع کنند تا جرم سیاسی از دستور کار خارج شود، گفت: تصویب جرم سیاسی باعث بروز مشکل و ایجاد هجمه از سوی غرب خواهد شد.

حسن امجدیان پژوهشگر حقوق عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، به انتقاد از بررسی جرم سیاسی در مجلس پرداخت و خطاب به نمایندگان وپیشنهادکنندگان جرم سیاسی، گفت: عواملی باعث شد که در این سی و پنج سال این موضوع(جرم سیاسی) به عقب بیفتد. از این رو در این سی و پنج سال جرم سیاسی تعریف نشد و به همین جهت ما باید مراقب باشیم تا کاری نکینم که از کرده خود پشیمان شویم.

وی تصریح کرد: کشورهایی هم که این جرم را تعریف کردند به‌عنوان کشورهای اقتدارگرا شناخته می‌شوند، از این رو نمایندگان باید اهتمام لازم را به خرج دهند.

پژوهشگر حقوق عمومی با بیان اینکه باید توجه کنیم ادبیات حقوق جرم سیاسی از کجا شروع شده است، اظهارداشت: در حال حاضر حتی  فرانسه جرم سیاسی را تعریف نمی‌کند و ذی حق باید حق خود را از دادسرا جستجو و رسیدگی کند.

امجدیان تصریح کرد: باید مراقب بود تا کاری انجام نشود تا از چاله به چاه افتاد. پس می طلبد نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و اندیشمندان با دقت لازم جرم سیاسی را بررسی کنند، جرم سیاسی در دولت خاتمی بیان، در دولت احمد‌ی‌نژاد هم مطرح و الان باز به آن پرداخته شده است، پس می‌طلبد کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان با هوشمندی و دقت بررسی‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس باید با اقدامی شایسته نمایندگان را متقاعد کنند تا جرم سیاسی از دستور مجلس خارج و یا به تعویق بیافتد، اضافه‌کرد: البته شورای نگهبان نمی‌گذارد هرچیزی به این راحتی به انتها برسد، اما با این حال اگر به نتیجه‌ای برسد تازه مشکلات ایجاد خواهد شد.

پژوهشگر حقوق عمومی با بیان اینکه جرم سیاسی باعث شروع هجمه‌ها خواهد شد، به فعالیت‌های سازمان های بین المللی بویژه احمد شهید علیه ایران پرداخت و گفت: اگر جرم سیاسی قانونی شود دست مایه آن‌ها خواهد شد و تازه مشکل درست می‌شود.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۳۰
حسن امجدیان

جرم سیاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی