اندیشه و قلم

وبگاه شخصی حسن امجدیان

اندیشه و قلم

وبگاه شخصی حسن امجدیان

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ق.ظ

تصویب جرم سیاسی باعث هجمه غرب خواهد شد.


مجلس شورای اسلامی

در گفت‌وگو با تسنیم مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: پژوهشگر حقوق عمومی با بیان اینکه کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس باید با اقدامامی شایسته نمایندگان را قانع کنند تا جرم سیاسی از دستور کار خارج شود، گفت: تصویب جرم سیاسی باعث بروز مشکل و ایجاد هجمه از سوی غرب خواهد شد.

حسن امجدیان پژوهشگر حقوق عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، به انتقاد از بررسی جرم سیاسی در مجلس پرداخت و خطاب به نمایندگان وپیشنهادکنندگان جرم سیاسی، گفت: عواملی باعث شد که در این سی و پنج سال این موضوع(جرم سیاسی) به عقب بیفتد. از این رو در این سی و پنج سال جرم سیاسی تعریف نشد و به همین جهت ما باید مراقب باشیم تا کاری نکینم که از کرده خود پشیمان شویم.

وی تصریح کرد: کشورهایی هم که این جرم را تعریف کردند به‌عنوان کشورهای اقتدارگرا شناخته می‌شوند، از این رو نمایندگان باید اهتمام لازم را به خرج دهند.

پژوهشگر حقوق عمومی با بیان اینکه باید توجه کنیم ادبیات حقوق جرم سیاسی از کجا شروع شده است، اظهارداشت: در حال حاضر حتی  فرانسه جرم سیاسی را تعریف نمی‌کند و ذی حق باید حق خود را از دادسرا جستجو و رسیدگی کند.

امجدیان تصریح کرد: باید مراقب بود تا کاری انجام نشود تا از چاله به چاه افتاد. پس می طلبد نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و اندیشمندان با دقت لازم جرم سیاسی را بررسی کنند، جرم سیاسی در دولت خاتمی بیان، در دولت احمد‌ی‌نژاد هم مطرح و الان باز به آن پرداخته شده است، پس می‌طلبد کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان با هوشمندی و دقت بررسی‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس باید با اقدامی شایسته نمایندگان را متقاعد کنند تا جرم سیاسی از دستور مجلس خارج و یا به تعویق بیافتد، اضافه‌کرد: البته شورای نگهبان نمی‌گذارد هرچیزی به این راحتی به انتها برسد، اما با این حال اگر به نتیجه‌ای برسد تازه مشکلات ایجاد خواهد شد.

پژوهشگر حقوق عمومی با بیان اینکه جرم سیاسی باعث شروع هجمه‌ها خواهد شد، به فعالیت‌های سازمان های بین المللی بویژه احمد شهید علیه ایران پرداخت و گفت: اگر جرم سیاسی قانونی شود دست مایه آن‌ها خواهد شد و تازه مشکل درست می‌شود.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۶
حسن امجدیان
شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۳۶ ب.ظ

موضوعات پیشنهادی حقوق عمومی

مبانی نظری تشکیل حکومت دینی (ادله مشروعیت حکومت)
1.     نظریه وکالت سیاسی
2.     نقد نظریه وکالت سیاسی
3.     حکومت از باب وکالت سیاسی، حکومت شرع یا حکومت متشرعین
4.     نظریه ولایت فقیه مبانی تشکیل حکومت در عصر غیبت
5.     امر به معروف و نهی از منکر مبانی توجیه ضرورت تشکیل حکومت
6.     تعریف حسبه و تبیین چگونگی توجیه حکومت دینی برپایه نظریه حسبه
7.     اقتضائات و الزامات حکومت دینی در پرتو نظریه حسبه
8.     ماهیت مناصب سیاسی در حکومت دینی
9.     مفهوم ولایت و حوزه مختلف بحث آن
10.   تفصیل‌های مختلف از نظریه ولایت فقیه
11.   نظریه ولایت انتخابی و چالش‌های آن در مسیر تشکل حکومت اسلامی
12.   نظریه انتصابی و الزامات آن در تشکیل حکومت اسلامی
13.   نظریه ولایت انتخابی - انتصابی و نقد آن
14.   اقتضائات و محدودیت‌های حکومت در پایه نظریه ولایت انتصابی
15.   ماهیت صلاحیت تسری داده شده از ولی فقیه به دیگر مقامات سیاسی
16.   مجلس خبرگان رهبری و تاریخچه شکل گیری آن
17.   ماهیت و کارکرد مجلس خبرگان بنابر هریک از نظریات انتخاب و انتصاب
18.   چگونگی نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد ولی فقیه
19.   انعکاس مفهومی و نهادی اجتهاد مستمر فقهای جامع‌الشرایط (بند الف اصل دوم) در ساختار حقوقی ایران
20. شرایط و الزامات تعیین اعضای حاضر در مجلس خبرگان
  اختیارات ولی فقیه و حاکمیت قانون در جمهوری اسلامی ایران
21.   مفهوم حاکمیت قانون
22.   برداشت‌های مختلف از حاکمیت قانون
23.   برداشت شکلی از حاکمیت قانون و سنت‌های حقوقی رایج
24.   برداشت ماهوی از حاکمیت قانون و سنت‌های حقوقی رایج
25.   حاکمیت قانون و سنت حقوقی جمهوری اسلامی ایران
26.   مفهوم لفظ اطلاق عبارت ولایت مطلقه فقیه در اصل 57
27.   معنای فقهی مطلقه بودن ولایت
28.   معنای سیاسی و حقوقی مطلقه بودن ولایت
29.   ولایت مطلقه فقیه و حاکمیت ماهوی قانون
30.   ولایت مطلقه فقیه و حاکمیت شکلی قانون
31.   چالش توجیه کارکرد و چرایی صدور حکم حکومتی در چارچوب اندیشه حاکمیت شکلی قانون
32.   مجلس خبرگان رهبری جایگاه و صلاحیت‌ها
33.   پاسخگویی رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران
34.   سازوکار نظارت رهبری بر قوای سه گانه
35.   جایگاه احکام حکومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران   تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران
36.   تاریخچه فلسفه پردازش نظریه تفکیک قوا
37.   مدلول نظریه تفکیک قوا
38.   تقسیم قدرت بر اساس ماهیت متفاوت امور (موضوعیت تفکیک قوا)
39.   تقسیم صلاحیت‌های منشعب از قدرت واحد در راستای نظارت و کنترل نهادها و مقامات (طریقیت تفکیک قوا)
40.   تفکیک یا استقلال قوا در جمهوری اسلامی ایران؟
41.   جایکاه ولی فیه در تفکیک قوا
42.   نقش ولی فقیه در راس قوه مجریه
43.   کارکرد ولی فقیه به عنوان قوه چهارم (قوه تعدیل)
44.   تفکیک قوا مجرای سیستماتیک اعمال ولایت فقیه جامع الشرایط
45.   تبیین بایسته‌های روابط میان قوای سه گانه
46.   تبیین و نقد نظام ریاستی
47.   تبیین و آسیب شناسی نظام پارلمانی
48.   تحلیل نظام‌های نیمه ریاستی- نیمه پارلمانی
  قانون و قانون گذاری در جمهوری اسلامی ایران
49.   مفهوم قانون
50.   تاریخچه قانون
51.   منشا اعتبار قانون
52.   اوصاف قانون 
53.   مفهوم تقنین
54.   بایسته‌های ماهوری حاکم بر تقنین
55.   مرزهای تقنین از اجرا
56.   تاریخچه مجالس قانون گزاری
57.   کارویژه اصلی مجالس
58.   مؤلفه­های نظام قانون­گزاری اسلامی
59.   نقش معاونت نظارت مجلس در اعمال نظارت پارلمانی
60.   حیطه اختیار عمل معاونت نظارت مجلس در مواجهه با سایر قوا
61.   الزامات شرعی اعمال قوه مقننه
62.   الزامات شرعی و حقوقی اعمال نظارت مجلس
63.   منشا تامین صلاحیت‌های قانونی مجالس
64.   نقد نظریه تفویض صلاحیت به واسطه انتخاب توسط مردم
65.   تحلیل اعطای صلاحیت به پارلمان موجب قاون اساسی
66.   ماهیت نمایندگی مجالس
67.   تبیین نظریه نمایندگی عمومی و نقد آن
68.   مرجع صالح در اعمال صلاحیت‌های پارلمان
69.   مجلس به مثابه یک کل انتزاعی و تامل بر چگونگی خلق این اندیشه
70.    نمایندگان و مجلس و امکان سنجی اعمال صلاحیت‌های نمایندگی به صورت فردی
71.   توجیه فقهی قانون گذاری مجلس شورای اسلامی
72.   تدوین احکام ا... (احکام اولیه) در قالب قوانین موضوعه
73.   قانون گذاری  بر اساس احکام ثانویه و چالش بین شورای نگهبان و مجلس
74.   نظریه منطقه الفراغ و نقد آن
75.   مفهوم قانون در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
76.   مراجع صالح قانونگذاری
77.   جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران
78.   آسیب شناسی نظام قانون گذاری در جمهوری اسلامی ایران
79.   امضای قوانین توسط رئیس جمهور؛ اختیار یا وظیفه
80.   نظارت بر قانون گذاری
81.   نقش کمیسیون‌های داخلی در قانون گذاری
82.   اصول حاکم بر تفسیر قوانین
83.   جایگاه سیاست‌های کلی نظام در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
84.   جایگاه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
85.   جایگاه مصوبات شورای عالی فضای مجازی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
86.   سازوکار بازنگری در قانون اساسی
  شورای نگهبان قانون اساسی
87.   تاریخچه شکل گیری نهاد حافظ قانون اساسی
88.   مقایسه تطبیقی شورای نگهبان قانون اساسی در ایران و نهادهای کم و بیش مشابه در دیگر کشورهای جهان
89.   صلاحیت‌های شورای نگهبان در حفاظت از قانون اساسی
90.    اصول حقوقی حاکم بر تفسیر اصول قانون اساسی
91.   الزامات نظارت بر مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی
92.   قواعد حاکم بر نظارت بر انتخابات‌ها
93.   ظاهر عبارات قانون اساسی و نقش آنها در تبیین موارد مجمل این قانون
94.   مشروح مذاکرات مجلس تدوین نهایی قانون اساسی و شورای بازنگری قانون اساسی و تحلیل میزان استناد پذیری این منبع در فهم قانون اساسی
95.   توجه به اقتضائات و تحولات موضوعات حقوقی در جامعه سیاسی در فرآیند تفسیر قانون اساسی به منظور ارائه تفاسیر کارآمد
96.   نحوه نظارت فقهای شورای نگهبان بر مقررات از حیث عدم مغایرت با شرع
97.   ضرورت اجتهاد پویای فقهای شورای نگهبان
98.   شورای نگهبان ضامن حاکمیت شریعت اسلامی ( اصل4)
99.   ماهیت اصل 4 به مثابه یک اصل فرادستوری
100.   قلمرو موضوعی اصل 4 در مورد هر گونه  قوانین و مقررات
101.   ظرفیت‌های فراموش شده اصل4 (قانون و مقررات زدایی و احیای دادگاه قانون اساسی به استناد خلاف شرع بودن نقض هر قانون یا مقررات مشروع)
102.   برسی نسبت تفاسیر ارائه شده از اصل چهارم در خصوص سازوکار تضمین اسلامی بودن قوانین و مقررات با مبانی قانون اساسی
103.   مرزهای تقنین از اجرا
104.   مقایسه تطبیقی شورای نگهبان و اصل تراز در نظام مشروطه
105.   جایگاه شورای نگهبان در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
106.   شورای نگهبان و مشارکت در قوه مقننه
107.   شورای نگهبان نهاد حاکمیتی تنظیم کننده اقتدارات حکومت بر پایه اندیشه عرفی
108.   جایگاه و صلاحیت‌های شورای نگهبان
109.   ماهیت و سازوکار‌های نظارت شورای نگهبان بر انتخابات
110.   اصول حاکم بر تفسیر قانون اساسی
111.   حکومت احکام شرع؛ انطباق یا عدم مغایرت
112.   حقوق ملت در آراء شورای نگهبان
113.   نظارت شرعی و قانون بر مصوبالت شوراهای عالی
114.   نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام
  مجمع تشخیص مصلحت نظام
115.   مفهوم و تبار شناسی مصلحت در فلسفه
116.   مصلحت از نگاه حقوق دانان
117.   مصلحت در اندیشه فقیهان و موازین شرعی
118.   تاریخچه و فلسفه تاسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
119.   کارویژه‌های اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام
120.   قواعد حاکم بر رفع اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان
121.   توجیه شرعی تایید مصوبات مغایر با نظر شورای نگهبان در مجمع تشخیص
122.   ماهیت نظریات مشورتی ارائه شده به رهبری و امکان نفی این نظرات از سوی ایشان
123.   قواعد حاکم بر حل معضلات نظام
124.   سیاست‌های کلی نظام و اصول حاکم بر این سیاست‌ها
125.   ماهیت و کارکرد سیاست‌های کلی نظام
126.   جایگاه سیاست‌های کلی نظام در سلسله مراتب هنجارهای حقوقی کشور
127.   نقش رهبری و مجمع در اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام
128.   تکالیف و صلاحیت‌های قوای سه گانه در تحقق سیاست‌های کلی نظام
129.   نسبت میان سیاست‌های کلی نظام و اصول قانون اساسی
130.   نقش سیاست­های کلی نظام در ایجاد الزام حقوقی برای اجرای  اصول قانون اساسی (که فاقد سازوکار و ضمانت اجرای مشخص هستند)
131.   سیاست‌های کلی نظام و ارائه تفاسیر کارکردی از اصول قانون اساسی مطالعه مورد سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی
  قوه مجریه
132.   تاریخچه ، قوه مجریه نماد حکومت و اقتدار مرکزی
133.   مفهوم اجراء و قوه مجریه
134.   صلاحیت قوای مجریه
135.   منشا صلاحیت قوه مجریه (رئیس جمهور)
136.   رابطه وصف ‹مدیر و مدبر بودن› در اصل پنجم و صد و پانزدهم در بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری
137.   تحلیل اثار مثبت و منفی رای مستقیم مردم به رئیس جمهور
138.   نقش و صلاحیت‌های رئیس جمهور در اجرای اصول قانون اساسی
139.   نقش رای اعتماد مجلس در صلاحیت هیات وزیران
140.   شروط حاکم بر انتخاب وزیران
141.   الزامات شرعی تداوم مشروعیت رئیس جمهور و وزرا
142.   ضمان ناشی از تصرفات نامشروع مقامات اجرایی در اموال عمومی
143.   شأن آئین نامه نویسی در قوه مجریه
144.   ماهیت صلاحیت آئین نامه نویسی
145.   مجرای اتخاذ تصمیات اجرایی در بعد کلان
146.   صلاحیت‌های تفویض شده از سوی مجلس به قوه مقننه
147.   صلاحیت تقنینی به رسمیت شناخته شده برای قوه مجریه به جهت اقتضائات حکمرانی
148.   قلمرو موضوعی صلاحیت‌های ویژه قوه مجریه همچون تعیین نماینده ویژه
149.   ضوابط ماهوی حاکم بر اعمال صلاحیت‌های ویژه قوه مجریه
150.   سازوکار تحقق موازین شرعی به نحو فعال و نه منفعل در روند اجرای امور کشور
151.   ضرورت نظارت بر عملکرد قوه مجریه
152.   نظارت سیاسی بر قوه مجریه
153.   نظارت حقوقی بر قوه مجریه
154.   نظارت قضایی بر قوه مجریه
155.   نظارت سیاسی بر رئیس جمهور
156.   مسئولیت رئیس جمهور در نظارت بر اجرای قانون اساسی
157.   وظایف و اختیارات رئیس جمهور در اداره امور کشور
158.   ماهیت و جایگاه هیأت وزیران
159.   شخصیت حقوق دولت
160.   کفالت ریاست جمهوری
161.   وظایف و اختیارات وزیران
162.   مراجع وضع مقررات
163.   نظارت بر مصوبات دولت از لحاظ شرعی
164.   نظارت بر مصوبات دولت در مطابقت با قوانین
  قوه قضاییه
165.   تاریخچه قضا و قضاوت
166.   مفهوم شناسی امر قضا
167.   کارکرد قوای قضائیه در نظام‌های مختلف حقوقی(کامن لا، حقوق نوشته، نظام‌های دینی)
168.   کار ویژه‌های قوه قضائیه در ایران
169.   نسبت میان مفهوم قوه قضائیه و امر قضا در شرع اسلامی
170.   تحلیل امکان حل و فصل دعاوی و ارجاع به داوری به جای دادگاه
171.   نظارت و بازرسی بر حسن اجرای قانون در کشور
172.   تشکیلات  قوه قضائیه و آسیب شناسی آن
173.   دادگاههای عمومی و حق دادخواهی عمومی
174.   دادگاههای اختصاصی و ضرورت رعایت حقوق شرعی افراد
175.   بررسی موضوع دادگاه ویژه روحانیت
176.   جایگاه دادگاه ویژه روحانیت
177.   بررسی موضوع دادگاه انقلاب
178.   دیوان عالی کشور و جایگاه قضائی آن در قیاس ریاست قوه قضائیه
179.   دیوان عدالت اداری و مطالعه تطبیقی آن با شورای دولتی
180.   نقش دیوان عدالت در تحقق حاکمیت قانون و تامین حقوق شهروندان
181.   صلاحیت دیوان عدالت اداری در نظارت بر سازمان‌های اداری
182.   لزوم تمرکز امور دارای ماهیت قضایی در قوه قضائیه و انحلال محاکم اداری
183.   جایگاه سازمان قضایی نیروهای مسلح
184.   مفهوم جرایم خاص نظامی
185.   استقلال قوه قضائیه؛ لوازم و ضرورت‌ها
186.   وظایف قوه قضائیه
187.   صلاحیت‌ها و وظایف وزارت دادگستری
188.   مصونیت قضات
189.   مفهوم و ماهیت جرایم سیاسی
190.   هیأت منصفه
191.   سازمان بازرسی کل کشور
192.   سازمان بازرسی کل کشور و قلمرو صلاحیت‌های نظارتی آن
  حقوق بشر و حقوق شهروند(حقوق ملت) و حقوق اجتماعی
193.   حقوق بشر از دیدگاه اسلام
194.   حقوق بشر از دیدگاه غرب و نقد آن
195.   رویکرد پسامدرن به حقوق بشر با تأکید بر دیدگاه­های فوکو
196.   حق­برتأمین اجتماعی درنظام بین­الملل­حقوق بشر
197.   حق بر سطح زندگی مناسب، با تأکید بر کودکان کار
198.   حق بر آب آشامیدنی سالم و تکلیف شهروندی برای صرفه جویی
199.   نقش نهادهای عدم تمرکز در تحقق حقوق شهروندی، با تأکید بر شوراهای شهر
200.   بررسی محدودیت‌های آزادی بیان در نظام بین المللی حقوق بشر و ارزیابی نظام حقوقی ایران در این زمینه
201.   حق بر محیط زیست وتوسعه وارتباط آنها (تضاد یا هماهنگی)
202.   رابطه حقوق شهروندی با امنیت ملی
203.   حقوق اقلیتهای دینی در قوانین استخدامی جمهوری اسلامی ایران
204.   سازمانهای متولی حفاظت محیط زیست در ایران و نظام حقوقی حاکم بر عملکرد ایشان
205.   حق دادرسی پناهندگان و الزامات شرعی آن
206.   اصل حرمت شکنجه و چالش‌های عملی اجرای این حکم
207.   بررسی تحلیلی حقوق مطبوعات درایران
208.   دادگاه اروپایی حقوق بشر و امکان تشکیل نهاد مشابه در سازمان کنفرانس اسلامی
209.   اقدامات سازمانهای بین المللی در پیشبرد حقوق مستضعفان
210.   تاریخچه حقوق بشر و اسیب‌های ان در ایران
211.   آزادی اجتماعات در حقوق اساسی ایران و الزامات ان
212.   بررسی حقوق شهروندان در قوانین ومقررات تعزیرات حکومتی
213.   روند جهانی شدن حقوق بشر وتاثیر آن بر حاکمیت دولتهای دینی
214.   امکان سنجی تضمین اجرای موازین حقوق بشری
215.   جامعه مدنی یا جامعه دینی؟ تحلیل کفتمان حاکم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
216.   حقوق ملت در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران
217.   حقوق ملت در آراء شورای نگهبان
218.   نسبت حقوق فردی و مصالح جمعی
219.   کارکرد قوه قضائیه در زمینه احیای حقوق عامه
220.   نظام جامع تامین اجتماعی موضوع اصل 29
221.   نقد همانند سازی و تغییر موازین شرعی با  قواعد حقوق بشرمعاصر
222.   حقوق بنیادین بشر از دیدگاه اسلامی و مکانیزم‌های تضمین آن در نظام حقوق عمومی ایران
223.   بررسی نظری وعملی حقوق اصناف و آسیب شناسی آن
224.   بررسی تطبیقی آزادی رفت و آمد در اسناد و رویه بین المللی و نسبت آن با ضرورت تامین امنیت جاده‌ای
225.   محدودیت‌های تعامل آزادی و نظم عمومی
226.   حق بر آموزش از منظر حقوق اساسی ایران و تکلیف دولت در این حوزه
227.   ازادی فکر در نظام جمهوری اسلامی ایران و تاملی بر آسیب‌های احتمالی آن
228.   بررسی و آسیب شناسی تبعیض‌های استخدامی
229.   امنیت شغلی در حقوق ایران
230.   تاملی بر نهاد برابری حقوقی در قوانین اساسی مشروطه وجمهوری اسلامی ایران
231.   تحول مفهوم شهروند و رابطه آن با دولت و الزامات گفتمان جدید در خصوص رفتار و اخلاق حاکمان
232.   جایگاه اراده عمومی در مردم سالاری دینی
233.   حاکمیت الهی و نقش مردم در مشارکت سیاسی
234.   حقوق اساسی در اندیشه‌های امام خمینی(ره)
235.   حق بر سلامت: تحلیل تطبیقی اسناد بین المللی حقوق بشر و نظام حقوقی ایران
236.   بررسی حق بر آموزش در نظام حقوقی ایران در پرتو آموزه‌های قرآنی
237.   مفهوم کرامت انسانی و نسبت آن با مفهوم تمامیت ذاتی گفتمان حقوق بشر غربی
238.   حق دسترسی به اطلاعات در فضای سایبر
239.   مبانی و جایگاه حریم خصوصی با رویکرد به اصل 8 قانون اساسی
240.   آزادی‌های فرهنگی در حوزه عمومی در نظام حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران
241.   حقوق بشر و مسئله حدود شرعی
242.   مبانی، ماهیت و آثار حقوقی منشورهای شهروندی
243.   دولت الکترونیک و حریم خصوصی
244.   بررسی حق دادخواهی در حقوق موضوعه ایران و اسناد بین المللی
245.   تحلیل اصل برابری شهروندان در نظام جمهوری اسلامی ایران
246.   تحلیلی از آزادی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در پرتو مفاهیم آزادی مثبت و آزادی منفی
247.   تحول حق بر محیط زیست در حقوق عمومی و تبین فرصت‌ها و چالش‌های این تحول
248.   تکلیف دولت به آموزش معارف دینی برای  کودکان و جوانان در پرتو موازین حقوق بشری
249.   حقوق شرعی و انسانی شهروندان در آراءو نظریات شورای نگهبان         
250.   تناقض بنیادین حق بر "خطا بودن" در نظام بین المللی حقوق بشر و موازین شرعی
251.    "امربه معروف و نهی از منکر"  و راهکارهای تضمین تحقق آن در جامعه
252.   حقوق متقابل مردم و حکومت در نظام جمهوری اسلامی ایران
253.   مبانی، ماهیت و محتوی حقوق شهروندی و حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نسبت آنها با یکدیگر
254.   حمایت از حقوق زنان وکودکان بی سر پرست در ایران در پرتو اصول شرعی و حقوق بشر
255.   مفهوم حقوق بشر نسل سوم و تبیین چالش‌های ان
256.   مفهوم حق بر غذا در نظام حقوق بین الملل؛ و سازکار تحقق آن
257.   نقدهای فمینیستی به حقوق بشر
258.   سیر پیدایش، تحول و تدوین حقوق شهروندی در دوره مشروطیت
259.   حقوق متقابل مردم و حاکمان در دوره حکومت‌های پیش از عصر مشروطه
260.   حقوق بشر در بازبینی و باز اندیشی پوزیتیویسم جدید و نسبت گرایی پست مدرن
261.   سنت گرایی و حقوق بشر.مطالعه تطبیقی اندیشه‌های سنت گرایان غربی و سنت گرایان ایرانی مسلمان
262.   اخلاق زیستی و حقوقی بشر در اسناد بین المللی
263.   آزادی بیان و امنیت ملی: مطالعه موردی آراء دادگاه اروپایی حقوق بشر
264.   حق دسترسی به دانش از دیدگاه موازین حقوق بشر و نقد انحصار دانش‌های پیشرو در نزد کشورهای غربی
265.   تاثیر افکار عمومی بر رعایت موازین شرعی و حقوق شهروندان در جامعه دینی
266.   بررسی ومطالعه تطبیقی حقوق بشر در اندیشه اسلامی ومنشور بین المللی حقوق بشر
267.   رابطه جهانشمولی حقوق بشر ونسبیت گرایی فرهنگی
268.   اخلاق عمومی و حقوق بشر
269.   چالشهای حقوق فرهنگی مومنین در جوامع امروز
270.   مطالعه حق حریم خصوصی در تولید و محتوای رسانه‌های جمعی در ایران
271.   آزادی بیان و محکومیت توهین به مقدسات در پرتو نظام بین الملل حقوق بشر
272.   بررسی نقش شفافیت عملکرد حاکمان در تامین حقوق شهروندان
273.   آزادی تشکل‌ها، ابزار مشارکت شهروندان
274.   تامین اجتماعی در حقوق موضوعه ایران
275.   جایگاه پیمان‌های دسته جمعی کار در حقوق ایران
276.   بررسی نظام حاکم بر بازنشستگی در حقوق ایران
277.   خاتمه قرارداد کار در حقوق ایران
278.   تعمیم بیمه‌های اجتماعی
279.   حقوق معلولین در ایران
280.   جمعیت ایران ومسائل اجتماعی مربوط به افزایش آن
281.   گزینش وجایگاه آن در حقوق ایران
282.   بررسی مسئولیت مدنی و کیفری در حقوق کار ایران
283.   حل اختلاف کار در نظام حقوقی ایران در پرتو اصل دادرسی منصفانه و موازین شرعی
284.   بررسی تحلیلی کار کودک در ایران
285.   بررسی اصول حاکم بر سازمانهای کارگری وکارفرمایی با تکیه بر شوراهای اسلامی
286.   نقش سازمانهای کارگری وکار فرمایی در بهبود روابط کار
287.   مبانی حقوق بنیادین کار وبررسی آن باموازین شرعی
288.   ساماندهی بیمه‌های اجتماعی روستائیان
 
نظام انتخاباتی
289.   مبانی و قلمرو نظارت شورای نگهبان بر انتخابات‌ها
290.   نظام انتخاباتی و نسبت آن با نظام سیاسی
291.   بررسی نظام انتخاباتی ریاست جمهوری در ایران
292.   نقد و بررسی نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ایران بررسی تطبیقی نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با نظام‌های متداول انتخاباتی
293.   بررسی نظام‌های انتخاباتی
294.   نظارت بر انتخابات
295.   بررسی جرائم انتخاباتی در قوانین ایران
296.   نظام انتخاباتی و ثبات سیاسی در ایران
297.   نگرشی بر نظارت شورای نگهبان بر امر و همه پرسی
298.   تحلیل نظام‌های انتخاباتی بر اساس مشارکت اقشار مردم
299.   بررسی حقوقی مراحل اجرای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران
300.   الزامات حقوقی مدیریت شبکه‌های اجتماعی قومی، اعتماد و رفتار انتخاباتی
301.   نظارتهای بین المللی بر انتخابات ملی
302.   بررسی تحلیلی نظریه‌های نظام انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران
303.   بررسی تاثیر عوامل اجتماعی-اقتصادی بر میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران
304.   بررس نحوه انتخاب رئیس جمهوری در کشورهای ایران، فرانسه و آمریکا
305.   جایگاه رأی مردم در نظام حقوقی اسلام
306.   جغرافیای انتخابات و جنبه‌های کاربردی آن در ایران
307.   بررسی تطبیقی حق مشارکت سیاسی در اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق اساسی ایران
308.   بررسی تطبیقی نظام انتخاباتی مجلس شورای ملی با مجلس شورای اسلامی ایران
309.   بررسی مفهوم اهل حل و عقد و جایگاه آن در ساختار حکومت اسلامی
310.   بررسی وظایف مقامات اجرایی همچون وزیر کشور استانداران و فرمانداران در نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران
311.   خصوصیات مردم سالاری دینی در نظرات اندیشمندان سیاسی معاصر ایران (از دهه دوم انقلاب اسلامی)
312.   حق مشارکت سیاسی در اسناد بین‌المللی حقوق بشر با تاکید بر حق انتخاب شدن
313.   آراء عمومی از دیدگاه امام خمینی (حقوق اساسی)
314.   بررسی حق تعیین سرنوشت در حقوق داخلی ایران با نگاهی به حقوق بین الملل
315.   بررسی رابطه دینداری و رفتار انتخاباتی
316.   تبیین جامعه‌شناختی مشارکت انتخاباتی
317.   تحلیل روند تغییرات حوزه‌های انتخابیه پارلمانی در ایران و ارایه الگوی بهینه
318.   طراحی یک سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری جهت تعیین حوزه‌های انتخاباتی کشور و قواعد حاکم بر فرآیند انتخابات در هر دوره بازنگری قانون انتخابات
319.   نقش شناسای یا عدم شناسایی حقوقی تمایلات قومی در مشارکت سیاسی
320.   ارتقاء مشارکت سیاسی شهروندان ایرانی؛ تبیین نقش بازاریابی سیاسی
321.   استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی
322.   مطالعه تطبیقی نظارت بر انتخابات عمومی در ایران و کشور‌های دیگر
323.   نظام انتخاباتی کارآمد با تأکید بر انتخابات مجلس شورای اسلامی
324.   نقش احزاب در نظامهای انتخاباتی
325.   بررسی تحلیلی تحزب در ایران
326.   تبیین حق بر انتخاب اصلح  در پرتو موازین شرعی
327.   سیستم‌های انتخابات الکترونیک مبتنی بر امضای کور
328.   مشارکت سیاسی در اسلام با رویکرد جمهوری اسلامی ایران
329.   نظام انتخاباتی عراق در پرتو اسناد بین المللی حقوق بشر
330.   سنجش عوامل موثر بر مشارکت سیاسی شهروندان
331.   جایگاه مشارکت سیاسی در حکومت اسلامی
332.   ابعاد حقوقی رأی گیری الکترونیکی
333.   الگو‌های کار آمد نظام‌های انتخاباتی و چالشهای نظام انتخاباتی ایران
334.   تحلیل اصل برابری شهروندان در نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حق مشارکت سیاسی
335.   مطالعه تطبیقی نظامهای انتخابی و آسیب شناسی هرکدام
336.   نظام انتخاباتی ایران از منظر قانون اساسی واسناد بین المللی حقوق بشر
337.   دموکراسی اکثریتی و نقد‌های آن
338.   حقوق و آزادیهای احزاب در ایران و اسناد جهانی حقوق بشر
339.   بررسی کارائی ابزارهای مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران
340.   بررسی تطبیقی ابعاد سیاسی قوانین انتخابات مجلس شورای ملی و اسلامی در ادوار مختلف تاریخ معاصر سیاسی ایران
341.   بررسی روند مردم سالاری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران (بررسی تطبیقی دوره‌های مختلف انتخابات ریاست حمهوری)
342.   نظامهای انتخاباتی و ثبات سیاسی؛ الگویی برای اصلاح نظام انتخابات ریاست جمهوری
343.   آسیب شناسی ریشه گرفتن نظام حزبی در انتخابات ایران
344.   مسئولیت مدنی ناشی از بطلان انتخابات
345.   ب‍ررس‍ی‌ ت‍طب‍ی‍ق‍ی‌ م‍ق‍ررات‌ ان‍ت‍خ‍اب‍ات‍ی‌ ک‍ش‍ور ب‍ا اس‍ن‍اد ب‍ی‍ن‌ ال‍م‍ل‍ل‍ی‌ م‍رب‍وطه
346.   ب‍ررس‍ی‌ ع‍وام‍ل‌ م‍وث‍ر ب‍ر رف‍ت‍ار ان‍ت‍خ‍اب‍ات‍ی‌ (م‍ش‍ارک‍ت‌ س‍ی‍اس‍ی‌) م‍ردم‌ ای‍ران‌
347.   ب‍ررس‍ی‌ ک‍ارآم‍دی‌ زی‍رس‍ی‍س‍ت‍م‌ ک‍ن‍ت‍رل‌ ان‍ت‍خ‍اب‍ات‌ در ج‍م‍ه‍وری‌ اس‍لام‍ی‌ ای‍ران‌ (ب‍ر م‍ب‍ن‍ای‌ ت‍ئ‍وری‌ س‍ی‍س‍ت‍م‌‌ها)
348.   ن‍گ‍اه‍ی‌ ح‍ق‍وق‍ی‌ ب‍ه‌ م‍س‍ئ‍ل‍ه‌ ان‍ت‍خ‍اب‍ات‌ و ت‍ش‍خ‍ی‍ص‌ ص‍لاح‍ی‍ت‌ داوطل‍ب‍ان‌ در ق‍ان‍ون‌ اس‍اس‍ی‌ ج‍م‍ه‍وری‌ اس‍لام‍ی‌ ای‍ران‌
349.   بررسی کارکرد احزاب سیاسی در انتخابات نهادهای مردم سالار در نظام حقوقی ایران
350.   بررسی مسئله ریاست جمهوری زنان در ایران
351.   بررسی تطبیقی احزاب و نظام حزبی در دو کشور ایالات متحده آمریکا و فرانسه و امکان الگو سازی برای نظام انتخاباتی ایران
352.   جایگاه مشارکت سیاسی زن در نظام سیاسی اسلام با تأکید بر عملکرد سیاسی حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب (س) پس از عاشورا
353.   جرایم و مجازت‌های موضوع قوانین انتخابات
354.   چگونگی نظارت مردم بر عملکرد دولت طبق مقررات بین‌المللی حقوق بشر
355.   بررسی تحلیلی آزادی احزاب و اجتماعات در جمهوری اسلامی ایران
356.   مشارکت سیاسی و مردم سالاری در حکومت دینی
357.   مبانی فقهی انتخابات از دیدگاه امام خمینی (ره)
  حقوق اقتصادی و مالی
358.   تعریف بودجه و قانون بودجه
359.   شیوه‌های بودجه ریزی در جهان
360.   مکانیزم‌های تصویب قوانین بودجه
361.   نظام بودجه ریزی در قانون اساسی و صلاحیت‌های قوای مقننه و مجریه
362.   لزوم ماهیت بودجه‌ای داشتن احکام بودجه
363.   لزوم سالانه بودن احکام بودجه (جواز قانونگذاری ضمن بودجه)
364.   حدود بار مالی نداشتن طرح‌های نمایندگان و پیشنهادات نمایندگان در خصوص لوایح
365.   لزوم جامعیت بودجه از حیث شمول نهادی (درج اعتبارات تمامی نهادهای حکومتی)
366.   لزوم جامعیت بودجه از حیث درج ارقام ناخالص (عدم تهاتر)
367.   نظارت بر بودجه شرکت‌های دولتی
368.   نظارت بر بودجه نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ها و عدم مغایرت سیاست‌های بودجه‌ای آنها با اهداف بودجه کل کشور
369.   ترتیبات مقرر در قانون جهت تهیه و تنظیم بودجه (بایسته‌های قانون اساسی مانند تصویب در هیأت وزیران)
370.   لزوم رعایت اصل تمرکز عایدات در تهیه و تصویب بودجه
371.   حدود رسیدگی و تصویب بودجه در مجلس
372.   دیوان محاسبات و نظارت بر اجرای بودجه
373.   نظارت مالی مجلس بر دولت
374.   نقش قوه مقننه (مجلس) در بودجه ریزی
375.   جایگاه و صلاحیت‌های دیوان محاسبات کل کشور
376.   تعریف مالیات و قوانین مالیاتی
377.   مالیات و منابع درآمدی دولت اسلامی در فقه
378.   مالیات در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران
379.   تحلیل ماهیت و امکان شرعی وضع مالیات‌های حکومتی
380.   تحلیل شرعی نسبت میان اختیارات حاکم اسلامی و اختیارات مجلس در وضع مالیات‌ها
381.   تحلیل اقتصادی قانون مالیات بر ارزش افزوده و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء کارآمدی نحو اجرای آن
382.   تحلیل امکان جایگزینی نظامات مالیاتی شرعی به جای نظامات مالیاتی حکومتی
383.   بررسی نقش خمس و زکات به عنوان منابع مالی حکومت اسلامی
384.   قواعد شرعی حاکم بر نظام دادرسی مالیاتی
385.   آسیب شناسی نظامات مالیاتی از حیث کارآمدی و اجرا
386.   تحلیل اقتصادی نظامات مالیاتی به مثابه ابزار تامین منابع مالی حکومت
387.   تحلیل اقتصادی نظامات مالیاتی به مثابه ابزار تنظیمی دولت در برابر بازار
388.   بررسی ماهیت و جایگاه سند بودجه در نظام حقوقی ایران
389.   تحلیل هنجاری ماهیت سند بودجه با توجه به مبانی اقتصادی آن و نقد رویکرد حقوقی موجود در این حوزه
390.   الزامات شرعی و فقهی حاکم بر نظام بودجه ریزی
391.   راهکارهای ارتقاء کارآمدی نظام بودجه ریزی
392.   تحلیل صلاحیت‌ها و اختیارات قوای سه گانه و دیگر ارکان حکومت در تنظیم سند بودجه
393.   صلاحیت‌ها و اختیارات مجلس و دیوان محاسبات در نظارت بر نحوه اجرای بودجه با تاکید بر آسیب شناسی اختیارات موجود
394.   تحلیل اختیارات دولت در منعطف نمودن بودجه در مرحله اجرا حسب اقتضائات اجرایی
395.   مفهوم حقوق اقتصادی
396.   مبانی حقوق اقتصادی
397.   اهداف و کارکرد حقوق اقتصادی
398.   رابطه مقررات­گذاری اقتصادی و تنظیم اقتصادی
399.   حقوق تنظیم؛ مفهوم، قلمرو و اصول در حقوق ایران و آلمان
400.   حقوق تنظیم؛ مفهوم، قلمرو و اصول در حقوق ایران و آمریکا
401.   اصول و مبانی حقوق اقتصادی در آئینه نظم حقوق اساسی ایران
402.   امکان­سنجی ارائه اصول حکمرانی در حکومت اسلامی مبتنی بر نظریه اقتصاد اسلامی
403.   نقش حقوق اقتصادی در ارتقاء کارآمدی نظامات حقوقی
404.   نسبت تحلیل‌های اقتصادی قوانین و تحلیل‌های حقوقی
405.   تحلیل حقوقی اقتصادی بیمه عمر
406.   تحلیل اقتصادی حمایت از مصرف کننده در حقوق ایران
407.   علل ناکارآمدی خصوص سازی  در کشورهای توسعه نیافته با تاکید بر تحلیل‌های حقوق اقتصادی (مطالعه موردی ایران)
408.   تحلیل اقتصادی حقوق مسئولیت مدنی دولت(قهری)
409.   تحلیل اقتصادی مسئولیت قراردادی دولت و نهادهای حاکمیتی
410.   تحلیل اقتصادی سود بانکی در حقوق ایران و بایسته‌های شرعی بانک داری اسلامی
411.   رویکرد اقتصادی به کیفر و اجرای آن در مسیر ارتقاء کارآمدی نظامات کیفری
412.   مطالعه تطبیقی حمایت کیفری از مصرف کنندگان در حقوق ایران و اسناد اتحادیه اروپا
413.   تحلیل اقتصادی حمایت از مصرف کنندگان محصولات صنعتی در حقوق کیفری
414.   تحلیل اقتصادی حمایت از مصرف کنندگان خدمات بانکداری الکترونیکی
415.   تحلیل اقتصادی حقوق مصرف کننده در حوزه خدمات حقوقی
416.   نقش اخلاق حرفه ای در کاهش تخلفات و جرایم اقتصادی
417.   جایگاه و ماهیت شورای رقابت در حقوق ایران
418.   تحلیل صلاحیت‌های شورای رقابت و نقش آن در کارآمدی نظامات اقتصادی ایران
419.   تعامل حقوق مصرف کننده و حقوق رقابت
420.   تحلیل اقتصادی قراردادهای اجباری و کارکرد ان در بحث کارکرد تنظیمی دولت در حوزه اقتصاد
421.   سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و اثربخشی آن در نظام حقوقی و اقتصادی ایران
422.   تحلیل جایگاه حقوق رقابت در نظام حقوقی ایران با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 ق. ا
423.   تحلیل حقوقی و اقتصادی قرض الحسنه در حقوق بانکی ایران
424.   بررسی نقش تنظیمی بانک مرکزی از منظر حقوق عمومی اقتصادی و میزان کارآمدی آن
425.   بررسی تطبیقی ابعاد حقوقی مداخلات دولت در تنظیم بازارهای مالی
  سایر مسایل حقوق اساسی
426.   جایگاه شوراهای عالی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
427.   نظارت بر معاهدات بین المللی
428.   جایگاه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
429.   جایگاه شوراهای اسلامی کشور
430.   صلاحیت‌های شوراهای اسلامی کشور
431.   شوراهای اسلامی کشور از منظر قانونگذار اساسی
432.   شورای عالی استانها (جایگاه و صلاحیت‌ها)
433.   شورای عالی امنیت ملی (جایگاه و صلاحیت‌ها)
434.   شورای عالی انقلاب فرهنگی (جایگاه و صلاحیت‌ها)
435.   جایگاه صدو سیما در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
436.   شورای نظارت بر صدا و سیما
437.   بررسی تناسب میان «لزوم اداره امور کشور به اتکاء آراء عمومی» و «سازوکارهای نهادی پیش‌بینی شده در قانون اساسی»
438.   نقش «حوزه عمومی» در ایجاد زمینه رشد و تعالی همگان در پرتو اصول قانون اساسی
439.   دکترین قانون اساسی در تعریف «حوزه عمومی» و تفکیک آن از «حوزه خصوصی»
440.   بازشناسی نظام حقوقی حاکم بر «حوزه عمومی»، «امور عمومی» و «آراء عمومی» در پرتو اصول قانون اساسی
441.   نهادهای نظارتی تخصصی (Regulation) تحت نظر مجلس شورای اسلامی
  حقوق اداری
442.   مفاهیم حقوق اداری
443.   جایگاه و ویژگی‌های حقوق اداری
444.   رابطه حقوق اداری با سایر گرایش‌های علم حقوق
445.   تمایز حقوق اداری از علوم اداری
446.   مبانی حقوق اداری (اندیشه‌های کلی و بنیادین در حقوق اداری)
447.   منابع حقوق اداری
448.   اشخاص حقوق اداری
449.   مفهوم شخصیت حقوقی
450.   انواع اشخاص حقوقی
451.   اصول و قواعد حاکم بر اشخاص حقوق اداری
452.   طبقه‌بندی اشخاص حقوق اداری
453.   نظارت بر اشخاص حقوق اداری
454.   مفهوم کنترل و نظارت
455.   فلسفه و ضرورت نظارت
456.   انواع نظارت
457.   نظارت قضایی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
458.   نظارت قضایی از طریق دادگاه‌ها
459.   نظارت قضایی از طریق سازمان بازرسی کل کشور
460.   نظارت قضایی توسط دیوان عدالت اداری
461.   استخدام کشوری (عمومی)
462.   ترتیب و نحوه ورود و خروج از خدمات عمومی
463.   مقررات استخدامی خاص
464.   حقوق و مزایای مستخدمان عمومی
465.   حالات استخدامی
466.   تکالیف و مسئولیت‌های مستخدمین عمومی و رسیدگی به تخلفات اداری
467.   اعمال اداری
468.   اعمال اداری یک جانبه
469.   اعمال اداری دوجانبه (قراردادهای اداری)
470.   پلیس اداری و امور عمومی
471.   پلیس اداری
472.   امور عمومی
473.   نظارت در نظام حکومتی مبتنی بر مردم سالاری دینی
474.   رابطه نظارت و کارآمدی نظام سیاسی
475.   آسیب‌شناسی نظارت در نظام حقوق داخلی و الگوی مطلوب
476.   نقش نظارتی مردم، رهبری و نهادهای حکومتی در نظام اسلامی
477.   نظارت همگانی و متقابل در نظام اسلامی (تحلیل اصل هشتم قانون اساسی)
478.   نظارت سلسله مراتبی و نظارت قیمومتی در اسلام و جمهوری اسلامی ایران
479.   راهکارهای ارتقای سلامت نظام اداری و پیشگیری از فساد اداری در نظام اسلامی حقوق اداری
480.   آسیب شناسی ماهیت انواع دستگاه­های اجرایی در نظام حقوق اداری ایران
481.   اصل انصاف رویه ای در حقوق اداری ایران در پرتو آرای دیوان عدالت اداری
482.   بازنگری در اختیارات مقامات محلی با نگاه ویژه به اصول عدم تراکم و عدم تمرکز در حقوق اداری
483.   برون سپاری خدمات دولتی از طریق شرکت‌های پیمانکاری در نظام حقوق اداری ایران
484.   مطالعه فرایند و اصول حاکم بر تبدیل وضعیت استخدامی در حقوق اداری ایران
485.   مطالعه معیارهای تفکیک امر اداری از امر تقنینی در حقوق اداری ایران
486.   حقوق اتباع غیرایرانی در بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های اجرایی ایرانی
487.   ضرورت و نحوه حمایت قضایی دستگاه­های اجرایی از مستخدمین خویش
488.   مطالعه مفاسد و معایب نظام حقوق اداری متمرکز
489.   بررسی ابعاد اصل عدالت اداری در مورد مستخدمین دستگاه­های اجرایی
490.   مطالعه شیوه‌های موثر نظارت بر منع کارمندان از تصدی بیش از یک شغل در حقوق اداری ایران
491.   تحقیق در مبانی اسلامی منشور اخلاقی کارمندان در نظام حقوق اداری ایران
492.   ارزیابی تحلیلی نظام برخورداری از امتیازات و فوق العاده‌ها در قانون مدیریت خدمات کشوری
493.   نظام مطلوب تقسیمات کشوری در ایران
494.   ملاک‌ها و موازین تفکیک اعمال اداری از اعمال سیاسی
495.   بررسی رژیم حقوقی حاکم بر تملک اموال غیرمنقول جهت انجام طرح‌های عمومی در ایران
496.   بررسی مرز میان قراردادهای اداری و سایر قراردادهای اداره
497.   شناسایی انواع مقررات در نظام حقوقی ایران و سلسله مراتب میان آنها
498.   حدود صلاحیت قاضی عمومی در رسیدگی به دعاوی مربوط به تصمیمات اداری
499.   بررسی مقایسه‌ای میان وضعیت استخدامی کارکنان دولت در سیستم کار و سیستم سابقه در نظام استخدام عمومی
500.   ماهیت حقوقی مراجع صلاحیتدار شبه قضایی در قوه مجریه و تصمیمات آنها
501.   تفکیک میان مفهوم «دادگاه» و «اداره» و میان «عمل قضایی» و «عمل اداری»
502.   مطالعه مفهوم استرداد تصمیم اداری و آثار حقوقی آن
503.   بازخوانی مفهوم، فلسفه و ساختار نظام عدم تمرکز فنی در حقوق اداری با نگاه ویژه به نظام حقوق اداری ایران
504.   مطالعه چالش‌های فراروی نظام عدم تمرکز سرزمینی در ایران
505.   بررسی حدود و ابعاد صلاحیت‌های تخییری مقام اداری
506.   بررسی تحلیلی مفهوم منفعت عمومی به مثابه یکی از مبانی حقوق اداری
507.   کنترل قضایی تصمیمات اداری بر مبنای(به استناد) حفظ نظم عمومی
508.   آثار ابطال تصمیم اداری توسط مرجع قضایی صالح
509.   تعلیق قضایی تصمیمات اداری در نظام حقوق اداری ایران
510.   مطالعه و اصول و تشریفات حاکم بر اخذ تصمیمات اداری در نظام حقوق اداری ایران
511.   بررسی تعارض احتمالی میان رعایت نفع عمومی به عنوان مبنای عمل اداری و بی طرفی قاضی در دادرسی‌های اداری
512.   حق دفاع شهروند در جریان اخذ تصمیمات اداری فردی
513.   رعایت اصل بی‌طرفی مقام اداری در اخذ تصمیمات اداری
514.   بررسی رعایت اصل برابری شهروندان در برابر قانون (از حیث حقوق و تعهدات) به‌وسیله اداره
515.   بررسی رعایت اصل برابری شهروندان در قانون (از حیث حقوق و تعهدات) به‌وسیله اداره
516.   بررسی نحوه و شرایط انتصاب و برکناری مقامات عالی اداری در نظام حقوق استخدامی
517.   نظام حقوقی حاکم بر نهاد‌های عمومی خارج از قوای سه گانه
518.   بررسی شخصیت حقوقی نهاد‌ها یا دستگاه‌های عمومی و آثار آن
519.   بررسی تعارض احتمالی میان صلاحیت‌های مقامات اداری در وضعیت اضطراری و اصل قانونی بودن تصمیمات اداری
520.   رابطه اعتراض اداری با اعتراض قضایی نسبت به تصمیمات اداری ( نسبت به مقام تصمیم گیرنده و یا مافوق مقام مزبور)
521.   مطالعه نسبت میان دادخواهی اداری و دادخواهی قضایی نسبت به تصمیمات اداری
522.   بررسی آیین دادرسی مراجع انتظامی اصناف
523.   رعایت اصل علنی بودن رسیدگی و اعلان و انتشار تصمیمات شبه کیفری ( مراجع اداری انضباطی و انتظامی)
524.   مطالعه شرایط، سازوکارو نحوه اجرای قهری تصمیمات اداری
525.   مطالعه تحولات مربوط به اجرای احکام قضایی علیه نهادهای عمومی و دولتی
526.   بررسی امکان و شرایط استناد به «فورس ماژور» در قرارداد‌های اداری
527.   مطالعه آثار حقوقی عدم رعایت تشریفات قانونی در اخذ تصمیمات اداری
528.   بررسی گسترش جغرافیایی دادرسی اداری با تشکیل محاکم اداری بدوی و تجدید نظر در نظام حقوق اداری ایران
529.   اصل رایگان بودن ارائه خدمات عمومی؛ قلمرو اصل و معیارهای تعیین آن
530.   بررسی اصل برابری جنسی در حقوق و تکالیف در مقررات استخدامی
531.   مطالعه میزان سازگاری حق اعتصاب کارکنان دولت با اصل استمرار خدمات عمومی و بررسی دلائل عدم شناسایی رسمی آن در نظام حقوقی ایران
532.   اصل مستند و مستدل بودن تصمیمات اداری
533.   بررسی حق دسترسی به اسناد، مدارک و مقررات اداری
534.   گستره مفهوم «ذینفع» در حق اعتراض به تصمیمات اداری
535.   بررسی انتقادی تفویض صلاحیت اعمال مجازات‌های سالب آزادی به قاضی سازمان تعزیرات حکومتی
536.   تفکیک میان مجازات‌های کیفری، اداری و انضباطی و نسبت میان آنها
537.   بررسی راهکارهای حل و فصل غیرقضایی دعاوی اداری در نظام حقوق اداری ایران
538.   بررسی محدوده جریان اصل برائت در مجازات‌های اداری و انضباطی
539.   بررسی تحولات مربوط به امکان تجدید نظرخواهی نسبت به تصمیمات دیوان عدالت اداری
540.   بررسی آیین دادرسی در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری (محاکم اداری) با تکیه بر حقوق متهم
541.   بررسی تحلیلی محدوده رعایت اصل سلسله مراتب اداری و امکان وقوع جرائم ناشی از امر آمر قانونی
542.   شاخص‌ها و ویژگی‌های نظام شایسته سالاری در مقررات استخدامی ایران
543.   بررسی تحولات رژیم حقوقی قراردادهای دولتی (قراردادهای خارجی دولت) حقوق و آزادی‌های عمومی

منبع:وبلاگ طرح بحث حلقه های سازمان بسیج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۶
حسن امجدیان