اندیشه و قلم

وبگاه شخصی حسن امجدیان

اندیشه و قلم

وبگاه شخصی حسن امجدیان

نماینده جنبش حماس در جمع معاونان، مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس:

نماینده جنبش حماس در ایران، ملت فلسطین و مردم غزه را ملتی بزرگ دانست، گفت: مردم غزه همچنان مقاومت خواهند کرد چراکه مهم ترین عامل پیروزی مقاومت مردمی بودن آن است.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران امروز (چهارشنبه 22 مرداد ماه) با حضور در جمع معاونان، مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، نکاتی درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را بیان نمود و به سوالات طرح شده در این زمینه پاسخ گفت.

خالد قدومی در این نشست با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در بیان دلایل این اقدام، گفت: بحران در کابینه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین نوع رابطه این رژیم با اوباما را می‌توان از عوامل تجاوز به غزه دانست.

وی افزود: وضعیت ناپایدار منطقه در شرایط کنونی باعث شده است تا رژیم صهیونیستی به غلط تصور کند که غزه به عنوان پاشنه آشیل جهان عرب خواهد بود و با این حمله امید داشت تا از حمایت و جانبداری ساکنین سرزمین‌های اشغالی بهره‌مند شود.

نماینده جنبش حماس در ایران، تصریح کرد: برای نخستین بار در این جنگ نتانیاهو از همراهی حزب راستگرای رژیم صهیونیستی و ساکنین سرزمین‌های اشغالی برخوردار بود و امید داشت تا مردم فلسطین را در این جنگ قتل عام کند اما با آغاز جنگ و مقاومت مردمی غزه و تلفات رژیم صهیونیستی، این اشتیاق کمتر شد به طوری که در نظرسنجی‌های صورت گرفته در این رژیم حدود نیمی از افراد عملکرد رژیم صهیونیستی را در این جنگ ناموفق دانسته و نیمی نیز حماس را پیروز جنگ اخیر دانسته‌اند.

قدومی با اشاره به خسارات وارد شده به رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در این تجاوز با خسارت‌های فزاینده‌ای روبرو شده است و نیروی مقاومت توانسته است بهای سنگینی را به این رژیم تحمیل کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز از جنگ اخیر نیروهای مقاومت موفق شدند تا با موشک‌های خود به عمق خاک رژیم صهیونیستی نفوذ کنند و پهپادهای فلسطینی و نفوذ سایبری مشکلات زیادی را برای این رژیم به وجود آورد به طوری که نتانیاهو نتوانست به اهداف خود در این جنگ دست یابد.

نماینده جنبش حماس در ایران، تاکید کرد: با گذشت دوهفته از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه مشخص شد نتانیاهو و این رژیم توانایی این حمله را نداشتند چراکه نیروهای مقاومت با اقدامات خود در برابر صهیونیست‌ها نشان دادند در برابر چهارمین ارتش دنیا عملکرد خوبی دارند و این توانایی به دلیل تحریم‌های 8 ساله‌ای بود که ملت غزه تحمل کرد.

وی با اشاره به شهادت 2 هزار فلسطینی در جنگ اخیر، توضیح داد: آمریکا برای توقف این جنگ تلاش می‌کند و تلاش‌های آنها به این دلیل است که رژیم صهیونیستی را از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده است، رها کند.

قدومی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در تجاوز اخیر به غزه 2 هزار فلسطینی را شهید و بیش از 10 هزار نفر را مجروح و 60 مسجد را تخریب کرده است اما مردم غزه همچنان مقاومت خواهند کرد چراکه مهم‌ترین عامل پیروزی مقاومت مردمی بودن آن است.

وی ملت فلسطین و مردم غزه را ملتی بزرگ دانست و گفت: در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه 470 هزار نفر از مردم این منطقه آواره شده و در اماکن عمومی اسکان داده شدند اما مردم همچنان امیدوارند و ما تا آخرین نفس و تا زمانی که آخرین کودکمان زنده است برای بازستاندن حقوق مردم از رژیم صهیونیستی تلاش خواهیم کرد.

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به مذاکرات در مصر، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در این مذاکرات عوام فریبی می‌کند اما ما به دنبال دفاع از حقوق ملت فلسطین هستیم و هر توافقی در این زمینه باید برآورد کننده نظرات مردم فلسطین باشد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر هرچه در توان داشت رو کرد و با تمام توان به صحنه آمد اما نتوانست از سرزمین 365 کیلومترمربعی غزه حتی بخش کوچکی را هم تصرف کند چراکه نیروهای مقاومت به خوبی جلوی آنها ایستادگی کردند.

قدومی تاکید کرد: انگشت مقاومت همچنان روی ماشه است و ما مقاومت را ادامه خواهیم داد.

شایان ذکر است در پایان این نشست سوالاتی درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه مطرح شد که از سوی دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران پاسخ داده شد.

گفتنی است در این نشست دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش‌های سیاسی-حقوقی، دکتر محمد قاسمی معاون پژوهش‌های اقتصادی، دکتر جمالزاده مدیر دفتر سیاسی، دکتر امیری مدیر گروه سیاست خارجی و دکتر ذوالفقاری مدیر گروه امنیتی-دفاعی مرکز پژوهش‌های مجلس و جمعی از مدیران و کارشناسان حضور داشتند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۲
حسن امجدیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی